۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۹۱۴۹۹
امام جمعه نجف:

عراق احتیاجی به آمریکا ندارد|ترامپ دست خالی رفت

عراق احتیاجی به آمریکا ندارد|ترامپ دست خالی رفت
امام جمعه نجف اشرف در واکنش به سفر ترامپ به عراق گفت: این کشور احتیاجی به آمریکا ندارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، سفر اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به عراق را نا امید کننده توصیف کرد و گفت: ترامپ در حالی وارد منطقه «عین الاسد» عراق شد که به شدت ترسیده بود.

وی از موضع دولت عراق برای عدم پذیرش دیدار دونالد ترامپ تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: عراق توانایی حفظ امنیت و ثبات خود را دارد بنابراین احتیاجی به نیروهای نظامی آمریکا ندارد و آنان باید هرچه سریعتر از عراق خارج شوند.

امام جمعه نجف بار دیگر ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و بیان داشت: نقش و جایگاه این شاگرد شهید صدر در جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار ماست.

وی ضمن اعلام خوش آمدگویی نسبت به سفر آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به عراق گفت: این شیخ مجاهد به تقوا، پرهیزکاری، جهاد و حمایت از مردم خود معروف است.

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه نجف، میلاد حضرت عیسی (علیه السلام) را به مسیحیان عراق و جهان تبریک گفت و بیان داشت: مسیحیان ظلم و ستم بسیاری در دوران حضور جریان تروریستی داعش در عراق متحمل شدند. از همه مسیحیانی که در این دوران از عراق خارج شده اند می خواهیم که مجدد به میهن خود بازگردند.

وی به فتوای حضرت آیت الله سیستانی پیرامون مسیحیان اشاره کرد و گفت: مرجعیت عالی عراق تبریک اعیاد مسیحیان و اعطای صدقه به فقرای آنان را جایز دانسته است.

وی در واکنش به برخی از اقدام خلاف شرع در نجف گفت: حکومت محلی نجف باید با هر اقدامی که قداست این شهر را زیر پا می گذارد، به شدت برخورد کند زیرا نجف یک شهر مذهبی است بنابراین نباید شاهد برگزاری مجالس رقص و آواز در هتل های آن باشیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات